نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ' غلامرضا باقری مقدم ' با اشاره به روابط دو كشور ایران و بلغارستان اظهار داشت : تاریخ روابط گذشته همواره حاكی از اراده طرفین نسبت به تقویت آن بوده است.

سفیر كشورمان در بلغارستان افزود : سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ایران دچار انجماد سیاسی شده است. كشورهای عضو این اتحادیه تنها در پی انتقاد و فاقد هر گونه ابتكار و سیاست تعاملی هستند .

باقری مقدم با بیان اینكه سیاست اعمالی اتحادیه اروپا مبتنی بر چماق و هویج است اضافه كرد : در شرایط كنونی جهان اینگونه رفتارها جایگاهی ندارد

وی گفت : بكار بردن زبان زور و ظلم با كشوری كه هزاران سال سابقه فرهنگی دارد و منطق را خوب می فهمد، محكوم به شكست است.

سفیر ایران در بلغارستان تاكید كرد : توصیه ما این است كه اتحادیه اروپا در سیاست خود با ایران تجدید نظر و متناسب با دانش روز و فرهنگ شایسته برای رسیدن به نتیجه در مذاكرات رفتار كند.

باقری مقدم تصریح كرد : گروه 1+5 اگر در مذاكرات جدی است چاره ای جز تغییر لحن با ایران ندارد و باید بداند با تهدید و تحریم راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت : اثر تحریم های اعمالی تنها متوجه ایران نیست و بازنده اصلی ملت های اروپایی هستند.

سفیر كشورمان در بلغارستان افزود : هنوز كه تحریمها اعمال نشده، شما نتیجه اش را در افزایش قیمت های سوخت در بلغارستان شاهد هستید و اگر اعمال شود و با عمل متقابل ایران رو به رو شود ، قیمت ها بسیار افزایش خواهد یافت و هزینه اش هم از جیب مردم پرداخت خواهد شد.

باقری مقدم گفت : جمهوری اسلامی ایران عضو آژانس بین المللی اتمی است و فعالیت هایش در برنامه های هسته ای نیز بر اساس قوانین آن اجرا می شود .

وی تاكید كرد : ایران بارها براین نكته تاكید كرده است كه هدف ما توسعه و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و این دروغ بزرگ كشورهایی است كه خود دارای سلاح اتمی هستند و ما را متهم به حركت در جهت كسب احتمالی سلاح اتمی می كنند.

سفیر كشورمان در بلغارستان با اشاره به اینكه غرب فقط بر اساس احتمالات خود ما را تحریم می كند ، گفت : این بدگمانی ها و تهمت ها در حالی به ایران نسبت داده می شود كه خودشان هر روز زرادخانه هایشان را انباشته تر از سلاحهای هسته ای می كنند.

باقری مقدم اضافه كرد : این تناقض و سیاست دوگانه را ملت ها می بینند و به همین علت از سیاست آنها حمایت نمی كنند.

وی به تظاهرات هفته گذشته در بلغارستان كه طی آن مردم در خیابانهای صوفیه به اعمال تحریم اروپا علیه ایران اعتراض كردند، اشاره كرد و گفت : ما خواهان تولید سلاح هسته ای نیستیم، ما عضو 'ان. پی. تی' هستیم و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همكاری داریم.

باقری مقدم به حضور بازرسان آژانس برای بررسی فعالیتهای صلح آمیز هسته ای در ایران اشاره كرد و افزود : ما ضمن احترام به قوانین' ان. پی. تی' ، از حقوق خود در این سازمان بین المللی دفاع می كنیم .

سفیر ایران در صوفیه در پاسخ به سووال خبرنگار رادیو داریك مبنی بر تهدید ایران بر بستن تنگه هرمز گفت : این تنگه یك منطقه استراتژیك و امنیت آن برای ایران و جهان مهم است.

وی با بیان اینكه ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می داند و مصمم به حفظ امنیت و ثبات آن است ،تاكید كرد : حضور نیروهای بیگانه در این تنگه تهدید آفرین است.

باقری مقدم تصریح كرد : ما هر كاری را كه برای تقویت امنیت تنگه هرمز لازم باشد انجام خواهیم داد و دنیا باید از آنانی كه لشگر كشی نظامی به خلیج فارس می كنند سوال كند كه آیا حضور این تعداد نیروی نظامی بیگانه در منطقه كه از هزاران كیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی خود به اینجا آمده اند، موجب ناامنی، تهدید و نشانه تجاوزگری نیست؟

رادیو داریك یك شبكه رادیوی خصوصی است و در سراسر بلغارستان پخش می شود .

خاورم ** 230**1609





:: برچسب‌ها: شب , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: